A tudomány és a tudományos pálya népszerűsítése, valamint a legfrissebb kutatási eredmények bemutatása volt a lényege egy hétvégi, budapesti rendezvénynek, amely a STEM tudományterületekre koncentrált. Eláruljuk: a STEM gyakorlatilag a reáltudományok többségének újabb keletű gyűjtőneve, a technológiai forradalom terén fontos tudományokra utal.
A STEM fogalmának megszületése
A 2000-es évek elejétől kezdve az Egyesült Államokban az oktatás és a munkaerő megbeszélésein felmerült az innovációhoz és a jóléthez szükséges tudományágak csoportjának koncepciója. Például az USA Nemzeti Tudományos, Mérnöki és Orvostudományi Akadémiáinak egyik fő jelentése (Rising Above the Gathering Storm), amellett, hogy megismételte a STEM tudományágak fontosságát az amerikai gazdasági fejlődés szempontjából, elítélte, hogy az amerikai hallgatók nem érték el ugyanazokat az eredményeket, mint más országokban, ami károsította volna a megfelelő képzett munkaerő nélkül maradt gazdasági rendszert. Ebben az időszakban a fent említett félelmeket megerősítette két fontos nemzetközi statisztikai elemzés eredménye a hallgatók természettudományi és matematikai felkészültségének szintjéről, a PISA és a TIMSS-tesztek (Trends in International Mathematics and Science Study), amelyek feltárták az amerikai iskolákban a gyengébben teljesítő tanulók magas arányát. Ezen a ponton számos vizsgálatot végeztek az iskolarendszer hibáinak és a legjobb stratégia megértése érdekében, hogy a hallgatók felkészültségét úgy emeljék, hogy készen álljanak a munkaerőpiac és az egyetemi oktatás igényeinek kielégítésére.
Pennsylvaniában néhány kutató ezt a rövidítést használta egy interdiszciplináris megközelítés meghatározására, amelyben a hallgatókat arra ösztönzik, hogy hozzanak létre kapcsolatokat a technikai-tudományos diszciplínák tanulmányozása során szigorúan megismert elképzelések és a konkrét valóság között, amelyek révén felkészülnek az úgynevezett új gazdaságra. Ezen túlmenően, a STEM-foglalkozás jelentésének tisztázása érdekében az amerikai állami tisztviselők egy csoportja találkozott, és 96 szakmát azonosított saját szakterületeikre bontva, köztük néhány társadalomtudományt, amelyeket más meghatározásokból kizártak.
forrás: Wikipédia